Výhody a možnosti Google Analytics

V článku úvod do webovej analytiky, sme spomenuli nástroj Google Analytics. Je to nástroj na meranie Click stream dát vo webovej analytike 2.0.
Analýza návštevnosti, monitorovanie správania návštevníkov, kontrola kampaní sú dôležité faktory, ktoré by sme mali sledovať a slúžia ako podklad pre ďalšie rozhodovanie a zlepšovanie marketingu na internete.
Google Analytics je v dnešnej dobe určite najpoužívanejší nástroj vo webovej analytike, používame ho aj my na sledovanie našich stránok a preferuje ho aj mnoho iných firiem, ktoré sledujú informácie o svojich stránkach, alebo stránkach, ktoré spravujú.

Desať dôvodov prečo Google Analytics:

1. Google Analytics je zadarmo – webová analytika bola dlho dostupná len bohatým a veľkým spoločnostiam. Revolúciou vo webovej analytike bolo uvedenie Google Analytics, ako robustného analytického nástroja dostupného zdarma. Slovo zdarma je trochu zavádzajúce, keďže cena nástroja je len malá časť financií, ktoré potrebujete na kvalitnú webovú analytiku.
2. Mnoho dostupných reportov a možnosť vytvárať si vlastné prehľady– Google Analytics od svojho uvedenia mohol konkurovať drahým a komerčným analytickým nástrojom. Cez užívateľský prijateľné rozhranie si viete nastaviť mnoho reportov a sledovať mnohé veličiny. Prehľady a štatistiky je možne sledovať a porovnávať v čase.
3. Jednoduchá implementácia – základná implementácia Google Analytics je pomerne jednoduchá. Dodatočné nastavenia a optimalizácia si vyžaduje hlbšie znalostí o tomto nástroji a jeho možnostiach.
4. Prepojenie s ďalšími nástrojmi pre internetový marketing – spoločnosť Google okrem nástroja Google Analytics, poskytuje aj iné nástroje, ktoré majú uplatnenie v internetovom marketingu (Google AdSense a Google AdWords), a ktoré sú prepojiteľné práve s Google Analytics
5. Implementovanie do stránok vytvorených pomocou redakčných systémov – ako bolo spomínané v článku o redakčných systémoch, existuje mnoho systémov na tvorbu webu. Medzi najznámejšie a najrozšírenejšie patria: Joomla, Drupal a WordPress. Každý z nich má moduly pre vloženie skriptu z Google Analytics na stránky webu vytvorené pomocou týchto nástrojov.
6. Dostupné informácie a podpora – Google poskytuje pre svoje nástroje dostatočnú podporu a dostatok dostupných informácií vo viacerých jazykoch. Vzhľadom ku rozšíreniu tohto nástroja a jeho popularite, existuje aj mnoho odborných kníh a dostupných článkov, ktoré Vám pomôžu pri riešení problémov.
7. Nie sú potrebné dodatočné hardwarové prostriedky – ľudia si to často neuvedomujú, ale pri nasadení nových aplikácií, hlavne na zber dát, je často potrebné tieto dáta aj niekde zbierať, zálohovať a podobne. Google zbiera, zálohuje a spracúva tieto dáta na svojich serveroch a preto nie je potrebné to riešiť u Vás. Dáta sa však zálohujú asi len dva roky, takže pokiaľ chcete mať dlhšie dostupné tieto informácie, musíte si nastaviť zálohovanie aj k Vám.
8. Možnosť segmentácie – každý odborník na webovú analytiku, ale aj analytiku všeobecne Vám povie o dôležitosti a význame segmentácie. Aj Google Analytics, tak ako každý profesionálny nástroj takúto možnosť ponúka.
9. Možnosť exportovania výsledkov – v Google Analytics je možné prehľady a reporty exportovať do viacerých formátov: .pdf, .csv, .tsv a posielať ich na email.
10. Možnosť sledovania kampaní a cieľov – v Google Analytics viete sledovať kampane prebiehajúce na internete a tiež môžete sledovať definované ciele, a tým aj Vaše pôsobenie na internete.

Ako som uviedol, existuje dosť dôvodov, prečo využívať tento nástroj. Samozrejme sú aj iné kvalitné nástroje, no ľudia sa často rozhodnú pre Google Analytics práve kvôli jeho dostupnosti, dostatočnej podpore, dostatku dostupných informácií a popularite, ktorú Google určite má.
Pokiaľ sa chcete podeliť o svoje skúsenosti či už so spomínaným nástrojom, alebo nejakým iným nástrojom ne sledovanie click stream dát vo webovej analytike, budeme radi ak nám o tom napíšete.

Tento obsah bol zaradený v Internet a internetový marketing. Zálohujte si trvalý odkaz.

Komentáre sú uzavreté.