Igre na srečo od 5 evrov

  1. Treasures Of Troy Free Play Demo: To lahko povzroči zelo hitro izgubo denarja.
  2. Lucky Tree Free Play Demo - Drugi bonus krog se imenuje nit usode.
  3. Sun Chief Igraj Igralni Avtomat: V igralnici so vedno na voljo turnirji.

Casino zasluži resno za pravi denar 2023

Kagaming Igralni Avtomati
V glavnem krogu bodo pomagali simboli, kot so različne čudovite rože, živali( zlasti panda), pa tudi metulj (raztresen) in nenavadno jajce z divjim napisom.
Quickfire Casino Free Spins No Deposit Bonus
Nato mora igralnica vrniti stranki, in če tega ni mogoče storiti, casino prenese stanje na poseben račun pod svojo upravo in se bo obravnaval na enak način kot neaktivni računi, ki jih imajo banke.
V okviru promocij dobrodošlice lahko nove stranke računajo na skupno 300 brezplačnih vrtljajev FortuneJack.

Najvarnejša spletna igralnica

Bsg Casino Bonus Brez Depozita
So nekoliko čudnega videza in nas spominjajo na kockasto sadje, ki se prodaja na trgih japonskih kmetov.
Titan Casino Online Slovenija
Machiavellian in non-Machiavellian igralci so bili enako verjetno, da blef med poker igre.
Ankh Of Anubis Free Play Demo

Pravidlá pri príprave a tvorbe dotazníkov

Be smarted!

Pravidlá pri príprave a tvorbe dotazníkov

4. januára 2013 Dáta Tipy a rady 0

Prednedávnom sme spolupracovali pri spracovaní dotazníkov z prieskumu trhu. Bola to pre nás ďalšia zaujímavá skúsenosť a aj to nás priviedlo k myšlienke spísať pár zaujímavých postrehov a odporúčaní k príprave a spracovaniu dotazníkov. Určite sa nedá pochybovať, že manažérske rozhodnutia sú do značnej miery nerutinnou činnosťou, ktorá sa opiera o tvorivú syntézu najrôznejších informácií a podkladov. Medzi možnosti ako získať potrebné informácie patrí aj používanie dotazníkov. Dotazníky patria medzi často používané metódy kvantitatívneho výskumu ale aj vhodným prostriedkom na zistenie potrieb, názorov a zvykov zákazníkov.
Tak ako aj pri iných marketingových aktivitách, aj pri príprave efektívneho dotazníka je vhodné dodržiavať isté zásady a odporúčania. Pri definovaní dotazníka sa zamerajte na to, čo naozaj chcete zistiť. Sústreďte sa najdôležitejšie otázky a vyhnite sa okrajovým problémom. Dlhé a zložité dotazníky odrádzajú respondentov od ich kompletného vyplnenia.

Pravidlá pri tvorbe otázok:
1. Formulujte jasné otázky – otázky, ktorým budú respondenti rozumieť všetci rovnakým spôsobom.
2. Minimalizujte počet otvorených otázok – Každý respondent môže mať iný spôsob vyjadrovania. Otvorené otázky sa ťažšie analyzujú a spracúvajú.
3. Vyhnite sa neurčitým výrazom – Výrazy „niekoľko“, „obyčajne“ a „niekedy“ interpretujú respondenti rôzne, a preto sa im, pokiaľ je to možné, treba vyhýbať.
4. Vyhnite sa dvojitým otázkam – Otázka sa má týkať iba jednej veci. Ak sa otázka týka dvoch vecí, respondent môže odpovedať len na jednu z nich.
5. Klaďte len také otázky, na ktoré respondenti vedia odpovedať – V opačnom prípade neposkytnú platné odpovede.
6. Otázky musia byť pre respondentov zmysluplné – Ak respondentom dáme otázky, ku ktorým nemajú vzťah, obyčajne odpovedajú povrchne.
7. Tvorte jednoduché otázky – Dlhým a zložitým otázkam sa dá ťažko rozumieť, znechucujú respondentov a spomaľujú vypĺňanie dotazníka.
8. Vyhýbajte sa záporným výrazom – Záporné výrazy sa často prehliadnu, alebo sa nesprávne interpretujú, takže respondent odpovedá na kladnú otázku. Taktiež vylúčte dvojitý zápor.
9. Vyhýbajte sa otázkam, ktoré vzbudzujú predpojatosť – Otázky, ktoré obsahujú prvky vzbudzujúce predpojatosť, sa obyčajne týkajú inej osoby alebo inštitúcie.
10. Vyvarujte sa navádzacích otázok – Napríklad ak uvažujete o kúpe pojazdnej predajne, je vhodné sa opýtať potenciálnych klientov: „Kúpili ste si v minulosti niečo v pojazdnej predajni?“. Otázka „Nakupovali by ste v pojazdnej predajni, keby tam boli tam boli nižšie ceny než v Miestnej sieti?“ je navádzajúca.
11. Na niektoré otázky respondent odpovedá tak, ako je spoločensky žiaduce, ale nie pravdivo – Ak sa opýtame učiteľa, či zosmiešňuje deti, pravdepodobne odpovie, že nie, aj keby to robil. Je to preto, lebo od dobrého učiteľa sa očakáva, že nezosmiešňuje deti. V takom prípade je vhodné, aby voliteľné odpovede k otázkam mali „zadné dvierka“: „niekedy áno“ alebo „závisí od situácie“.
12. Pri otázkach je potrebné správne definovať možné odpovede – Akej farby máte vlasy? Žlté, modré, zelené. Takto definované odpovede nepokrývajú všetky možnosti a pre danú otázku nie sú vhodné.

Na záver ešte pár odporúčaní pri usporiadaní otázok:

  • Pri príprave dotazníka treba základnú otázku rozdeliť do niekoľkých okruhov, podproblémov.
  • Na začiatok zaraďte jednoduché neosobné otázky. Úvod dotazníkov by mal respondentov zaujať aby pristúpil na spoluprácu.
  • V strednej časti dotazníka zaradíme menej zaujímave otázky a pri prechode na iné tematické bloky zaradíme spojovacie otázky.
  • Záverečná časť dotazníka môžeme použiť citlivejšie, otvorené alebo osobnejšie otázky.
  • Ak je to nevyhnutné, úplne na záver zaradíme príliš osobne alebo citlivejšie otázky typu„opýtaj sa a uteč“ – znižuje sa tým počet nedokončených dotazníkov.

Pridaj komentár