PPC kampane pomocou ETARGET

etarget logoHovorí sa, že aj zázrak potrebuje reklamu. Nie je tomu inak ani na internete. Ako sme uviedli v článku úvod do internetového marketingu, internet má oproti štandardnému marketingu niekoľko výhod a mnoho možnosti. Jedným zo spôsobov reklamy na internete sú aj PPC (pay per click) kampane. V slovenskom internetovom prostredí sú najrozšírenejšie a asi aj najvyužívanejšie dva typy ppc kampaní a to cez: Google AdWords a ETARGET. A práve ETARGET sa Vám aspoň v skratke pokúsime ukázať v tomto príspevku.

ETARGET pôsobí na slovenskom, českom, maďarskom, srbskom, rumunskom, bulharskom, chorvátskom a poľskom trhu, čo môže byť pre niektoré firmy pôsobiace v týchto krajinách veľmi výhodné. ETARGET má zmluvne zaistené stránky a portály (aktuálne celkovo 1126 stránok na Slovensku), a tak môžete pomocou tohto systému osloviť zákazníkov aj na veľkých portáloch (na Slovensku napríklad Zoznam, SME, Topky, ETREND, Pravda).
ETARGET umožňuje jednoduchým spôsobom vytvoriť kampane, nastaviť ich cielenie, rozpočet, kľúčové slova a ďalšie vlastností, ktoré Vám pomôžu pri efektívnejšom oslovovaní potencionálnych zákazníkov. Oproti mnohým iným spôsobom reklamy, pri tomto platíte len za prekliky, čiže až keď niekto klikne na reklamný odkaz (a teda len ak Vaša reklama niekoho reálne oslovila).

Vytvorenie kampane v ETARGET:
1. Zaregistrovanie a prihlásenie sa do systému ETARGET a navýšiť si kredit o požadovanú sumu (sú definovane minimálne výšky platieb).

etarget - prihlásenie

Úvodna obrazovka ETARGET

2. Vytvorenie kampane – V záložke Kampaň – Odkazy, cez tlačidlo “Pridať ďalší odkaz”, vytvoríme odkaz pre kampaň – základne vytvorenie odkazu (názov, reklamné texty, obrázok, link)

ETARGET - vytvorenie odkazu

Vytvorenie odkazu v ETARGET


Odkaz vytvorený v ETARGET

Odkaz vytvorený v ETARGET



3. Ďalšie nastavenia kampane
– Po vytvorení odkazu môže nasledovať rada nastavení, ktoré Vám môžu zefektívniť vašu kampaň.
– nastavenie ceny za preklik: môže sa nastaviť rovnaká suma pre každé kľúčové slovo, alebo každé slovo individuálne ako je to na obrázku
ETARGET - nastavenie ceny za preklik

ETARGET - nastavenie ceny za preklik

– V záložke Kampaň – Cielenie: je možnosť nastaviť, na akých stránkach sa má vaša reklama zobrazovať, v akých lokalitách, na akých zariadeniach (PC, mobil, smartfóny), komu sa má zobraziť stránka na facebooku, v akom čase a podobne.

Nastavenie časového rozvrhu zobrazovania kampane v ETARGET

Nastavenie časového rozvrhu zobrazovania kampane v ETARGET

Nastavenie typu zariadenia, kde sa reklama zobrazí

Nastavenie typu zariadenia, kde sa reklama zobrazí

– V záložke Financie – Rozpočet: nastavíme rozpočet na kampaň prípadne jej špecifické nastavenia po dňoch

Nastavenie finančného rozpočtu na kampaň v ETARGET

Nastavenie finančného rozpočtu na kampaň v ETARGET

Nastavenie denných rozpočtov na kampaň v ETARGET

Nastavenie denných rozpočtov na kampaň v ETARGET

Pri vytváraní odkazov môžete využiť ďalšie pomocné nástroje, ktoré Vám pomôžu pripraviť kampaň (napríklad Hľadanie v ETARGET, Hľadanie kombinácií a pod.)

4. Štatistiky – V záložke Kampaň – Štatistika, máte možnosť sledovať úspešnosť vytvorených odkazov, počet preklikov a ceny za klik.

Štatistiky v ETARGET

Štatistiky v ETARGET

Ako sme už spomenuli, ETARGET ponúka možnosť pomerne jednoduchým spôsobom vytvoriť reklamnú kampaň na internete a cielene sa zamerať na potencionálnych klientov. Keďže pri tejto forme reklamy platíte len za prekliky, má veľke pokrytie na Slovenskom trhu a reklamu je možné ľahko nastaviť, sledovať a meniť, stoji za zváženie do nej investovať, alebo ju aspoň vyskúšať, pokiaľ plánujete vyskúšať reklamu na internete.

Tento obsah bol zaradený v Internet a internetový marketing. Zálohujte si trvalý odkaz.

Komentáre sú uzavreté.