Archívy autora: Jan Smatana

Crowdsourcing distribuovanie mikro úloh – prehľad súčasného stavu

V predchádzajúcom článku sme poukázali na dôležitosť dát a úvod do crowdsourcingu – distribuovanie mikro úloh, ako jednej z metód prístupu ku spracovaniu veľkého množstva neštrukturovaných dát. V tomto príspevku ukážeme kde a kto využíva tieto techniky. V súčasnosti existuje … Pokračovať v čítaní

Zaradené v Dáta, Extrakcia informácii | Komentáre sú deaktivované

Crowdsourcing – efektívny prístup k spracovaniu dát

Článok popisuje význam dát a ich získavanie pre potrebu konkurenčnej výhody spoločnosti. Jedna z metód, ako získať kvalitné dáta, je crowdsourcing, respektíve jedna z jeho podoblastí – distribuovanie mikro úloh formou verejnej výzvy pre širokú verejnosť alebo pre špecifikovanú skupinu … Pokračovať v čítaní

Zaradené v Dáta, Extrakcia informácii | Komentáre sú deaktivované

Organizovanie súborov pri spracovaní dát

Z vlastných skúsenosti som si vedomí, že tento článok má svoj význam a môže pomôcť pri ďalšej práci s dátami ale aj iných projektoch, kde sa pracuje s viacerými súbormi. Nie raz som sa aj ja stratil v dokumentoch , … Pokračovať v čítaní

Zaradené v Dáta, Tipy a rady | Komentáre sú deaktivované

Spracovanie dát z dotazníkov

Ako sme už spomenuli v úvodnom článku o dotazníkoch – dotazníky patria medzi často používané metódy kvantitatívneho výskumu, ale aj vhodným prostriedkom na zistenie potrieb, názorov a zvykov zákazníkov. No aby sme aj pomocou nich vedeli určiť reálny stav, alebo … Pokračovať v čítaní

Zaradené v Dáta, Tipy a rady | Komentáre sú deaktivované

Techniky získavania údajov

V predchádzajúcom príspevku o príprave dotazníkov sme popísali ako dotazník pripraviť, aké pravidlá dodržiavať pri tvorbe otázok, a teraz sa pokúsime ukázať, aké sú možnosti pre získanie reakcií od respondentov. Skôr než sa pustite do oslovovania respondentov, ujasnite si, ktorých … Pokračovať v čítaní

Zaradené v Dáta, Tipy a rady | Komentáre sú deaktivované

Pravidlá pri príprave a tvorbe dotazníkov

Prednedávnom sme spolupracovali pri spracovaní dotazníkov z prieskumu trhu. Bola to pre nás ďalšia zaujímavá skúsenosť a aj to nás priviedlo k myšlienke spísať pár zaujímavých postrehov a odporúčaní k príprave a spracovaniu dotazníkov. Určite sa nedá pochybovať, že manažérske … Pokračovať v čítaní

Zaradené v Dáta, Tipy a rady | Komentáre sú deaktivované

Sociálne siete pre všetkých

Na internete existuju tisícky sociálnych sietí s rôznymi funkciami a „posolstvami“. Mnohé zo sietí sú určené pre vybrané komunity ľudí s podobnými záujmami, alebo majú len lokálne pôsobenie. V tomto článku sa pokúsime ukázať aspoň pár známych a rozšírených sociálnych … Pokračovať v čítaní

Zaradené v Internet a internetový marketing | Komentáre sú deaktivované

PPC kampane pomocou ETARGET

Hovorí sa, že aj zázrak potrebuje reklamu. Nie je tomu inak ani na internete. Ako sme uviedli v článku úvod do internetového marketingu, internet má oproti štandardnému marketingu niekoľko výhod a mnoho možnosti. Jedným zo spôsobov reklamy na internete sú … Pokračovať v čítaní

Zaradené v Internet a internetový marketing | Komentáre sú deaktivované

Facebook – gigant medzi sociálnymi sieťami

Keď v roku 2004 pripravoval Mark Zuckerberg sociálnu sieť, ešte nikto netušil, aká bude úspešná. Ako to všetko začalo? V roku 2003 Mark vytvoril tzv. facemash, kde bolo možné hodnotiť fotografie na základe atraktivity. Práve táto sieť bola predchodcom facebooku. … Pokračovať v čítaní

Zaradené v Internet a internetový marketing | Komentáre sú deaktivované

R – prostredie pre štatistické spracovanie dát

V predchádzajúcom článku z kategórie dáta a spracovanie dát, sme poukázali na jeden zo zaujímavých nástrojov na spracovanie dát. Jednalo sa o nástroj RapidMiner, ktorý je voľne šíriteľný a má široké možnosti využitia v oblasti spracovania dát a získavania znalostí. … Pokračovať v čítaní

Zaradené v Dáta | Komentáre sú deaktivované